De Witjes

WEBHOSTING

Goede webhosting is belangrijk! Het bepaalt mede hoe snel je website wordt geladen en zorgt voor de bereikbaarheid van de website en e-mail diensten. Wij bieden betrouwbare en snelle hostingpakketten voor alle typen websites.

De Witjes Hosting

Wij bieden sinds 2004 snelle en betrouwbare hosting aan met uitstekende ondersteuning. Kwaliteit is altijd het belangrijkst. Om die reden zijn wij geen prijsvechter. E-mail adres toevoegen, back-up terugzetten, database aanmaken, problemen met een script of andere vragen? Eén telefoontje of mailtje naar ons is voldoende. Geen extra kosten, geen wachtrijen aan de telefoon, geen verwijzingen naar irritante hulppagina’s en geen langdradige ticketsystemen. Wij geven snel, efficiënt en duidelijk antwoord.

 

Kosteloze verhuisservice

Website en/of domeinnaam momenteel bij een andere provider ondergebracht? Geen probleem! Wij zorgen voor een vakkundige en probleemloze verhuizing met minimale impact op de bereikbaarheid van website en e-mail. Deze service bieden wij geheel kosteloos aan.

 

Shared hosting en maatwerk

De pakketten die op deze pagina vermeld zijn, zijn allemaal “shared hosting” pakketten. Dit betekent dat je website samen met andere sites op één server gezet wordt. Daardoor kunnen we de prijzen acceptabel houden. Vaak gaat dat behoorlijk ten koste van de snelheid, maar de servers die wij gebruiken zijn razendsnel!

 

Natuurlijk kan het zijn dat je specifieke eisen of wensen hebt voor je website omgeving. Op dat moment kunnen we maatwerk leveren, bijvoorbeeld in de vorm van een eigen server (VPS) of shared hostingpakket naar wens. Meer weten? Vul het formulier op deze pagina in.

Shared hostingpakketten

 

Wij bieden shared hostingpakketten in drie verschillende categorieën aan. De “Classic” hosting heeft wat minder ruimte beschikbaar en is vooral van toepassing op kleinere sites. De andere pakketten hebben meer opslagruimte en diverse extra’s. WordPress hosting tot slot is een speciaal “all-in” hostingpakket dat uitermate geschikt is voor websites die in WordPress gemaakt zijn.

 

Al onze hostingpakketten delen deze functionaliteiten:

 

  • SSD hosting
  • Fair Use dataverkeer (zie veelgestelde vragen)
  • Onbeperkt aantal subdomeinen
  • Onbeperkt aantal domeinaliassen
  • Beveiligde inkomende mailserver (POP of IMAP)
  • Beveiligde uitgaande mailserver (SMTP)
  • Basis SpamAssassin antispamfilter
  • PHP 5.3 t/m versie 7.3 (zelf instelbaar)
  • Nederlandstalig Plesk Onyx Control Panel
  • Dagelijkse back-up (retentie van 14 dagen)
  • Bezoekersstatistieken (AWstats of Webalizer)
  • Roundcube of Horde webmail
  • Gegevensopslag in Nedzone datacentrum te Steenbergen

 

 

Hosting bestellen of een andere vraag over onze hostingpakketten? Vul het formulier op deze pagina in of neem rechtstreeks contact met ons op.

 

SSD hosting

Classic

€ 5,00 Per maand excl. BTW.
  • 1 GB opslagruimte
  • 25 mailboxen
  • 1 database

SSD Start

€ 7,50 Per maand excl. BTW.
  • 5 GB opslagruimte
  • 50 mailboxen
  • 1 database

SSD Advanced

€ 12,50 Per maand excl. BTW.
  • 10 GB opslagruimte
  • 100 mailboxen
  • 2 databases
  • SSL certificaat

SSD Pro

€ 17,50 Per maand excl. BTW.
  • 15 GB opslagruimte
  • 1000 mailboxen
  • 3 databases
  • SSL certificaat
  • SpamExperts spam- en virusfilter

 

WordPress hosting

Wordpress hosting

€ 28,50 Per maand excl. BTW.
  • 1 domeinnaam *
  • Onbeperkte opslagruimte *
  • Onbeperkte mailboxen
  • SSL certificaat
  • Spamexperts spam- en virusfilter *
  • Dagelijkse WordPress updates *
  • Extra WordPress beveiliging *
  • Premium plug-in’s en thema *
  • Nieuwe site gebruiksklaar opgeleverd *
  • Bestaande site kosteloos verhuisd *
  • € 250 korting op ontwikkeling *

 

De Witjes Hosting

Veelgestelde vragen

Administratief

Hoe werkt het bestellen?

Via het formulier op deze pagina kun je de hostingdiensten bestellen. Als reactie op de aanvraag sturen we een vrijblijvende offerte. Bij digitaal akkoord op de offerte sturen we een factuur. Wanneer deze voldaan is, zetten we de levering van de hostingdiensten in gang.

Hoe lang duurt de oplevering van een hostingpakket?

Wij zetten doorgaans binnen 1 werkdag na ontvangst van de betaling, het hostingpakket helemaal klaar. Je ontvangt vervolgens alle gegevens van het hostingpakket per e-mail.

 

Mogelijk moet na het klaarzetten, de domeinnaam nog gekoppeld worden aan het hostingpakket. Dat kan, afhankelijk van de domeinextensie enkele uren in beslag nemen.

Zijn de hostingdienst en mijn website AVG proof?

De hostingdienst treft alle technische en organisatorische maatregelen om aan de AVG te voldoen. Alle data wordt beveiligd in het Nedzone datacentrum in Steenbergen opgeslagen.

 

Om je website AVG-proof te maken, zul je zelf aan de slag moeten. Naast dat een SSL-certificaat verplicht is wanneer er persoonsgegevens worden verstuurd via de website, moet er ook een privacybeleid aanwezig zijn waarin je in begrijpbare taal aangeeft welke gegevens je verzamelt, waarom, welke partijen hier toegang toe hebben en hoe lang de gegevens worden opgeslagen.

 

Ook moet je personen waarvan je data hebt opgeslagen, de kans geven om hun gegevens in te zien, te muteren of te laten verwijderen. Daarnaast moet uitgelegd worden welke cookies er gebruikt gebruikt en waarom. Indien het tracking cookies betreft (bijvoorbeeld wanneer YouTube filmpjes geplaatst worden of social media widgets worden gebruikt), moet je expliciet toestemming vragen voordat deze cookies geplaatst worden. Als Google Analytics gebruikt wordt, moeten er ook maatregelen getroffen worden (IP adressen anonimiseren en derden geen toegang geven tot je account).

Wat gebeurt er wanneer ik over een limiet ga?

Geen zorgen! In geen geval sluiten we je website zomaar af. Als je over de toegestane hoeveelheid schijfruimte heen gaat of excessief veel dataverkeer gebruikt, zullen wij contact met je opnemen per e-mail.

We leggen dan uit wat er aan de hand is en bekijken welke mogelijkheden er zijn (zoals het opruimen van een mailbox, opschonen van website bestanden of extra ruimte toevoegen).

Hoe en wanneer kan ik opzeggen?

Opzeggen kan door ons een e-mail te sturen.

 

De SSD pakketten worden per half jaar of per jaar gefactureerd. Opzeggen kan uiterlijk één maand voordat de nieuwe periode start. Anders wordt het hostingpakket met eenzelfde periode verlengd.

 

De WordPress hosting wordt maandelijks gefactureerd en kan maandelijks worden opgezegd, echter dit pakket heeft een minimale looptijd van één jaar.

Kan ik tussentijds up- of downgraden en extra's bestellen?

Ja dat kan. Bij een upgrade of het bestellen van extra’s, wordt het bedrag berekend tot de eerstvolgende verlenging van het hostingpakket. Dit bedrag wordt eenmalig gefactureerd, waarna de facturatie gelijk gaat lopen met het hostingpakket.

 

Bij een downgrade wordt geen bedrag gerestitueerd.

Wat betekent "Fair Use" dataverkeer?

Dataverkeer wordt gebruikt wanneer bezoekers op je website komen. De webserver stuurt dan gegevens zoals tekst, afbeeldingen en mogelijk andere media naar de bezoeker.

 

Als je excessief meer data verbruikt dan de gemiddelde website (we zijn daar niet flauw in, een paar gigabyte meer is helemaal niet erg), zullen we dat melden. We kunnen dan kijken of het dataverkeer te verminderen is, we een regeling kunnen treffen voor een meerprijs of we kunnen kijken of we de site kunnen onderbrengen op een eigen VPS waar meer verkeer beschikbaar is.

Kan ik ook alleen e-mail diensten afnemen?

Dat is helaas niet mogelijk. Het kleinste hostingpakket dat wij aanbieden is het “Classic” pakket. Daar zijn website diensten en e-mail diensten inbegrepen.

 

Als je op zoek bent naar uitsluitend e-mail diensten kan de Exchange Online van Office 365 interessant zijn.

Kan ik alleen een domeinnaam registeren zonder hosting?

Ja, dat kan via onze domeinregistratie dienst. We kunnen de domeinnaam doorsturen naar elke website. Als je geen doorstuuradres opgeeft, wordt de domeinnaam verwezen naar onze “domein gereserveerd” pagina.

 

Wanneer je geen hostingdiensten koppelt is het niet mogelijk om zelf de DNS records te beheren (als je wijzigingen hebt kun je die aan ons doorgeven, dan voeren wij ze snel en kosteloos door).

Kan ik de hostingdiensten gebruiken als de domeinnaam bij een andere provider is ondergebracht?

Ja, dat is mogelijk als je de nameservers van het domein wijzigt. Wij sturen je de gegevens hiervoor.

Technisch

Hoe log ik in op het Plesk Control Panel?

Plesk is een krachtig en eenvoudig te gebruiken Hosting Control Panel waar je allerlei zaken zelf in kunt stellen. Voor uitleg over Plesk kun je hier terecht.

 

De inlogsite voor het control panel is afhankelijk van de server waar je hostingpakket is ondergebracht. Deze informatie ontvang je per e-mail en is een van de volgende:

https://res8.mijnplesk.com:8443

https://res15.mijnplesk.com:8443

Wat zijn de e-mail instellingen?

Die zijn afhankelijk van de server waar je hostingpakket is ondergebracht. Deze informatie ontvang je per e-mail. We vermelden hier de gegevens om beveiligd mail te sturen en ontvangen.

 

De webmail kan altijd bereikt worden onder je eigen domeinnaam, bijvoorbeeld: webmail.mijndomeinnaam.nl.

 

Server res8
POP3 server: res8.mijnplesk.com (poort 995)
IMAP* server: res8.mijnplesk.com (poort 993)
SMTP server: res8.mijnplesk.com (poort 587 TLS of 465 SSL, authenticatie vereist)

 

Server res15
POP3 server: res15.mijnplesk.com (poort 995)
IMAP* server: res15.mijnplesk.com (poort 993)
SMTP server: res15.mijnplesk.com (poort 587 TLS of 465 SSL, authenticatie vereist)

 

* Indien de IMAP mappen niet goed worden weergegeven dient de IMAP hoofdmap ingesteld te worden op INBOX. of INBOX

Hoe schakel ik een autoresponder in?

Dat kan door in te loggen op het Plesk Control Panel. Je kunt inloggen met het beheer account om autoresponders van alle e-mail adressen te beheren of met een specifiek e-mail adres en het bijbehorende wachtwoord om alleen dat adres te beheren.

 

Bij het onderdeel “Mail” kun je klikken op een e-mail adres om te beheren, vervolgens kun je bij het tabblad “Automatische beantwoording” de gewenste instellingen doen.

Hoe werkt het spamfilter?

Er zijn twee verschillende spamfilters.

 

SpamAssassin
Het standaard SpamAssassin spamfilter wordt bij elk hostingpakket geleverd. Dit is een basis filter dat niet altijd even efficiënt werkt en standaard is ingesteld om spam alleen te markeren. Deze kan per mailbox worden ingesteld door in te loggen op het Plesk Control Panel, naar het onderdeel “Mail” te gaan, te klikken op een e-mail adres en vervolgens naar de tab “Spamfilter” te navigeren.

 

SpamExperts Spamfilter
Dit spamfilter is standaard alleen bij het SSD Pro pakket inbegrepen, maar kan bij alle pakketten als uitbreiding besteld worden. Het is een zeer effectief filter dat standaard een zeer groot gedeelte van alle spam succesvol blokkeert. In het control panel van het filter zijn alle logs te bekijken, evenals de spam quarantaine. Je kunt inloggen op het paneel via de link in het Plesk Control Panel of door naar https://login.antispamcloud.com te gaan. De inloggegevens heb je ontvangen.

Kan ik met een externe e-mail provider werken?

Zeker weten! Je hebt via het Plesk Control panel de mogelijkheid om zelf je DNS records te beheren. Deze kun je zo instellen dat de mail niet via het hostingpakket loopt, maar via een andere provider zoals Gsuite of Office 365.

 

Let op dat je wel de lokale mailservice uitschakelt, anders worden (contact)formulieren via je website alsnog bij de lokale mailserver afgeleverd. Het uitschakelen kan in Plesk via “Mail” -> “Mail instellingen” -> schakel het vakje “Maildienst activeren op domein” uit.

Hoe groot zijn de mailboxen?

Elke mailbox heeft een maximale grootte ter hoogte van de schijfruimte van het hostingpakket (dus bijvoorbeeld 1 GB bij het Classic pakket). Let wel op dat alle opgeslagen maildata mee telt met de totale schijfruimte (bestanden, databases, statistieken, logs, e-mail data).

Wat gebeurt er als mijn mailbox vol is?

Als je mailbox vol is, kun je geen mail meer ontvangen. De afzender krijgt dan een foutmelding retour met de melding dat de mailbox vol is. Je krijgt hier zelf geen melding van. Het is dus verstandig om de mailbox regelmatig op te schonen of van IMAP (mail blijft op de server) naar POP (mail wordt opgehaald van de server en verwijderd) over te schakelen.

 

In Plesk kun je bij het tabblad “Mail” controleren hoeveel ruimte elke mailbox momenteel gebruikt.

Hoe gebruik ik een SSL certificaat?

Bij pakketten met SSL certificaat, activeren we deze automatisch. Je website is dan direct bereikbaar via https://[websitenaam].

 

Het kan zijn dat je de website zelf nog geschikt moet maken om met SSL te werken. Het is belangrijk dat dit op de juiste manier gebruikt om geen zoekmachine ranking kwijt te raken. Dat kun je aan je webbouwer vragen, maar wij kunnen dit ook voor je regelen. De kosten zijn per website verschillend, neem voor een prijsopgaaf contact met ons op.

Hoe kan ik met FTP inloggen?

Dat is afhankelijk van de server waarop je hostingpakket is ondergebracht. Deze informatie ontvang je per e-mail.

 

Server res8
FTP server: res8.mijnplesk.com (poort 21, TLS beveiliging aanbevolen)
Map: /httpdocs voor het hoofddomein en /subdomein.mijndomeinnaam.nl voor subdomeinen

 

Server res15
FTP server: res15.mijnplesk.com (poort 21, TLS beveiliging aanbevolen)
Map: /httpdocs voor het hoofddomein en /subdomein.mijndomeinnaam.nl voor subdomeinen

Hoe kan ik een back-up terugzetten?

Dit kun je niet zelf. Je kunt bij ons aangeven wat je graag teruggezet wilt zien (bestanden, e-mail, database) en van welke back-up (max. 14 dagen terug). Wij zorgen er dan voor dat de back-up zo snel mogelijk wordt teruggezet. Doorgaans duurt dit enkele uren.